ĆWICZENIA UTRWALAJĄCE
- ćwiczenie 1
Ćwiczenie utrwalające mnożenie i dzielenie do 50 zostało przygotowane w formie gry bingo.
Zasady gry:
Przygotowanie:
- Nauczyciel drukuje karty bingo z wynikami mnożenia i dzielenia w zakresie do 50. Każda karta zawiera siatkę 4 x 4 z losowo rozmieszczonymi wynikami działań.
Przebieg gry:
- Nauczyciel losuje przykłady matematyczne za pomocą koła losującego.
- Uczniowie rozwiązują wylosowane przykłady w zeszycie.
- Uczniowie odszukują wyniki działań na swoich kartach bingo i oznaczają je.
- Uczniowie wygrywają, gdy uda im się oznaczyć całą linię poziomą, pionową lub po ukosie na swojej karcie bingo.
- Po ogłoszeniu bingo, nauczyciel sprawdza wyniki ucznia, aby upewnić się, że wszystkie oznaczone wyniki są poprawne.
- Po ogłoszeniu bingo i weryfikacji wyników, uczniowie, którzy jako pierwsi osiągną pełną linię, otrzymują nagrodę. Może to być coś drobnego, jak np. naklejki, kolorowe długopisy, lub małe gadżety edukacyjne. Wszystko zależy od pomysłowości nauczyciela. Nagroda dodaje element rywalizacji, co może sprawić, że uczniowie jeszcze chętniej będą uczestniczyć w zajęciach!
Koło losujące:
Bezpośredni link do koła: https://wordwall.net/pl/resource/87001101
Karty bingo:
Mnoenie_i_dzielenie_do_50_BingoGenerator kart bingo: https://myfreebingocards.com/bingo-card-generator
- ćwiczenie 2
Instrukcja do gry
Cel gry:
Gracze wcielają się w poszukiwaczy skarbów, którzy podróżują po tajemniczej wyspie i zbierają żetony skarbów. Aby zdobyć skarby, muszą rozwiązywać zadania matematyczne związane z obwodami prostokątów i kwadratów. Na trasie czekają także bonusy i pułapki!
Liczba graczy: 2-4 osoby
Zasady gry:
1. Każdy gracz zaczyna na polu START.
2. Gracze kolejno rzucają kostką i przesuwają się po planszy o liczbę wyrzuconych oczek.
3. Jeśli gracz trafi na pole zadania (znak zapytania), losuje kartę i rozwiązuje matematyczne wyzwanie. Przy poprawnej odpowiedzi gracz zdobywa żeton, przy błędnej traci żeton i traci kolejkę.
4. Niektóre pola zawierają bonusy lub pułapki:
Pułapka piratów – gracz traci jeden żeton
Skrzynia skarbów – gracz zdobywa dodatkowy żeton
Klucz do skarbu – gracz może w trakcie gry jeden raz zrezygnować z pytania
Sztorm – gracz cofa się o 2 pola
Piraci atakują – gracz oddaje jeden żeton innemu graczowi
Podmuch wiatru – gracz przeskakuje o 3 pola do przodu






5. Gra kończy się, gdy gracze dotrą do mety. Zwycięża ten gracz, który zdobędzie najwięcej żetonów.
Bezpośredni link: https://view.genially.com/67c49a7138aa198f9e223eb1/interactive-image-matematyczne-skarby-mnozenie-i-dzielenie-do-50
Zadania ukryte w grze:
Bezpośredni link: https://wordwall.net/pl/resource/87739125
- ćwiczenie 3
- ćwiczenie 4
- ćwiczenie 5