NOTATKA Z LEKCJI
Podstawowe znaki służące do zapisu liczb w systemie rzymskim:
liczby-rzymskieNotatkę przygotowano w oparciu o szablon z aplikacji Canva.
ĆWICZENIA UTRWALAJĄCE
- ćwiczenie 1
Ćwiczenie utrwalające liczby rzymskie opracowane w LearningApps.
Bezpośredni link do ćwiczenia: https://learningapps.org/watch?v=prm0v2hra22
Karta pracy do ćwiczenia:
karta-pracy-do-cwiczenia-learnindApps-liczby-rzymskie- ćwiczenie 2
Ćwiczenie utrwalające zapis liczb arabskich za pomocą liczb rzymskich opracowane w LearningApps.
Bezpośredni link do ćwiczenia: https://learningapps.org/watch?v=p1basev7222
- ćwiczenie 3
Ćwiczenie w formie gry „Ja mam. Kto ma?” ma na celu utrwalenie liczb rzymskich. Każdemu graczowi rozdaje się po jednej karcie. Zabawa rozpoczyna się od ucznia trzymającego kartę z napisem START, który mówi na przykład:
„Ja mam LIII. Kto ma 30?”
Uczeń, który ma kartę z liczbą 30 zapisaną w systemie rzymskim, odpowiada:
„Ja mam XXX. Kto ma 900?”
Gra toczy się w ten sposób, aż zostanie odczytana ostatnia karta z napisem STOP.
Ja-mam.-Kto-ma.-liczby-rzymskieKartę pracy przygotowano w oparciu o szablon z aplikacji Canva.