Liczby rzymskie
Matematyka klasa 4

NOTATKA Z LEKCJI

Podstawowe znaki służące do zapisu liczb w systemie rzymskim:

liczby-rzymskie

Notatkę przygotowano w oparciu o szablon z aplikacji Canva.


ĆWICZENIA UTRWALAJĄCE

  • ćwiczenie 1

Ćwiczenie utrwalające liczby rzymskie opracowane w LearningApps.

Bezpośredni link do ćwiczenia: https://learningapps.org/watch?v=prm0v2hra22

Karta pracy do ćwiczenia:

karta-pracy-do-cwiczenia-learnindApps-liczby-rzymskie
  • ćwiczenie 2

Ćwiczenie utrwalające zapis liczb arabskich za pomocą liczb rzymskich opracowane w LearningApps.

Bezpośredni link do ćwiczenia: https://learningapps.org/watch?v=p1basev7222


  • ćwiczenie 3

Ćwiczenie w formie gry „Ja mam. Kto ma?” ma na celu utrwalenie liczb rzymskich. Każdemu graczowi rozdaje się po jednej karcie. Zabawa rozpoczyna się od ucznia trzymającego kartę z napisem START, który mówi na przykład:

„Ja mam LIII. Kto ma 30?”

Uczeń, który ma kartę z liczbą 30 zapisaną w systemie rzymskim, odpowiada:

„Ja mam XXX. Kto ma 900?”

Gra toczy się w ten sposób, aż zostanie odczytana ostatnia karta z napisem STOP.

Ja-mam.-Kto-ma.-liczby-rzymskie

Kartę pracy przygotowano w oparciu o szablon z aplikacji Canva.