Podstawowe znaki służące do zapisu liczb w systemie rzymskim:
liczby-rzymskieNotatkę przygotowano w oparciu o szablon z aplikacji Canva.
ĆWICZENIE 1
Ćwiczenie utrwalające liczby rzymskie opracowane w LearningApps.
Bezpośredni link do ćwiczenia: https://learningapps.org/watch?v=prm0v2hra22
Karta pracy do ćwiczenia:
karta-pracy-do-cwiczenia-learnindApps-liczby-rzymskie.docxĆWICZENIE 2
Ćwiczenie utrwalające zapis liczb arabskich za pomocą liczb rzymskich opracowane w LearningApps.
Bezpośredni link do ćwiczenia: https://learningapps.org/watch?v=p1basev7222
ĆWICZENIE 3
Kolejne ćwiczenie, tym razem w formie gry „Ja mam. Kto ma?”, mające na celu utrwalenie liczb rzymskich. Rozdajmy każdemu graczowi po jednej karcie. Zabawę rozpoczyna uczeń, który trzyma kartę z napisem START, mówiąc na przykład: „Ja mam eLIII. Kto ma 30?”. Dziecko posiadające liczbę 30 zapisaną w systemie rzymskim na swojej karcie odpowiada: „Ja mam XXX. Kto ma 900?”, i tak dalej, aż zostanie odczytana ostatnia karta z napisem STOP.
Ja-mam.-Kto-ma.-liczby-rzymskieKartę pracy przygotowano w oparciu o szablon z aplikacji Canva.
Views: 694