Ćwiczenie 1
Dodawanie pamięciowe ułamków dziesiętnych
Ćwiczenie zostało przygotowane w formie matematycznego bingo, którego zadaniem jest utrwalenie pamięciowego dodawania ułamków dziesiętnych. Do losowania działań zostało przygotowane koło losujące na platformie WordWall, a karty bingo zostały w darmowym generatorze My free bingo cards. Przykłady wykorzystane w ćwiczeniu pochodzą z podręczników dla klasy 4 wydawnictw GWO i Nowa Era.
Oto zasady gry “Bingo Matematyczne”:
Przygotowanie:
- Wydrukuj poniższe karty bingo.
- Włącz na tablicy interaktywnej koło lodujące.
- Upewnij się, że każdy uczestnik ma długopis lub marker do zaznaczania liczb na swojej karcie.
Zasady gry:
- Nauczyciel kręci kołem, aby wylosować przykład matematyczny. Przykład może być dodawaniem, odejmowaniem, mnożeniem lub dzieleniem.
- Uczniowie obliczają wynik i szukają tej liczby na swojej karcie bingo.
- Jeśli znajdą liczbę, zaznaczają ją na karcie (np. zakreślając lub kładąc na nią żeton).
- Uczniowie kontynuują obliczenia i szukanie liczb na kartach, dopóki ktoś nie zdobędzie BINGO.
- BINGO jest osiągnięte, gdy uczeń ma zakreślone liczby w jednej linii – poziomej, pionowej lub po przekątnej na swojej karcie.
- Osoba, która osiąga BINGO, krzyczy “BINGO” i podnosi rękę.
- Nauczyciel weryfikuje poprawność wykonanych działań dla osoby, która ogłosiła BINGO.
- Jeśli wykonano wszystkie obliczenia poprawnie, ta osoba wygrywa rundę i otrzymuje nagrodę.
- Jeśli znaleziono błąd w obliczeniach, gra kontynuowana jest do następnego BINGO.
Koło losujące:
Bezpośredni link do koła losującego: https://wordwall.net/pl/resource/56600834
Karty bingo:
Dodawanie-ulamkow-dziecietnych-bingo-kl4Ćwiczenie 2
Dodawanie pisemne ułamków dziesiętnych
Ćwiczenie ma na celu utrwalenie umiejętności pisemnego dodawania ułamków dziesiętnych. Zostało ono przygotowane w formie kodowanki, gdzie uczniowie rozwiązują przykłady i odnajdują ich odpowiednie miejsca na planszy, a następnie malują pola zgodnie z podanym wzorem. Prawidłowe wykonanie zadania pozwoli odkryć ukryty obrazek.
Działania, które wykorzystano w ćwiczeniu pochodzą z podręcznika do matematyki dla klasy 4 “Matematyka z kluczem” Nowej Ery.
Dodwanie-ulamkow-dziesietnychViews: 343