Poniżej znajdują się ćwiczenia utrwalające zamianę procentu na ułamek zwykły oraz na ułamek dziesiętny.
Źródła zadań:
- „Matematyka z plusem” GWO
- „Matematyka z kluczem” Nowa Era
- pomysły własne
ĆWICZENIE 1
W tabeli pod rysunkiem zapisz jaki procent figury został zamalowany. Następnie zamień procenty na ułamki zwykłe nieskracalne i ułamki dziesiętne.
Procenty-kl.6ĆWICZENIE 2
Ćwiczenie ma na celu utrwalenie umiejętności zamiany procentów na ułamki i na odwrót, zostało przygotowane w formie gry Top Trumps.
Top Trumps to gra karciana, która polega na porównywaniu wartości kart.
ZASADY GRY:
- Przetasujcie karty.
- Wybierzcie gracza początkującego, np. poprzez losowanie lub grę w kamień-papier-nożyce.
- Rozdajcie każdemu graczowi karty po równo.
- Każdy gracz trzyma karty w ręce tak, aby inni nie mogli ich zobaczyć, układając je jeden na drugim w tzw. stos.
- Pierwszy gracz bierze kartę z wierzchu swojego stosu i wybiera kategorię, którą chce porównać, np. atak.
- Gracz porównuje wartość wybranej kategorii ze swojej karty z kartami innych graczy. Uwaga! Aby porównać wartości, należy przeliczyć procenty na ułamki lub odwrotnie.
- Gracz, który ma najwyższą wartość w wybranej kategorii na swojej karcie, wygrywa rundę.
- Gracz, który wygrał rundę, zabiera wszystkie karty z tej rundy i kładzie je na spód swojego stosu kart.
- Gracz, który wygrał rundę, wybiera kolejną kategorię do porównania.
- Gra toczy się do momentu, aż jeden z graczy zdobędzie wszystkie karty lub do ustalonego wcześniej przez nauczyciela czasu.
źródło obrazków pokemonów: https://pokemon.fandom.com/pl/wiki/Pok%C3%A9mon_Wiki
ĆWICZENIE 3
Treść zadań została ukryta w QR kodach. Do realizacji ćwiczenia potrzebne są tablety lub telefony z aplikacją QR Code.
QR kody:
Zadania ukryte pod QR kodami:
Views: 763