Procenty i ułamki

Poniżej znajdują się ćwiczenia utrwalające zamianę procentu na ułamek zwykły oraz na ułamek dziesiętny.

Źródła zadań:

  • “Matematyka z plusem” GWO
  • “Matematyka z kluczem” Nowa Era
  • pomysły własne

ĆWICZENIE 1

W tabeli pod rysunkiem zapisz jaki procent figury został zamalowany. Następnie zamień procenty na ułamki zwykłe nieskracalne i ułamki dziesiętne.

Procenty-kl.6


ĆWICZENIE 2

Ćwiczenie ma na celu utrwalenie umiejętności zamiany procentów na ułamki i na odwrót, zostało przygotowane w formie gry Top Trumps.

Top Trumps to gra karciana, która polega na porównywaniu wartości kart.

ZASADY GRY:

  1. Przetasujcie karty.
  2. Wybierzcie gracza początkującego, np. poprzez losowanie lub grę w kamień-papier-nożyce.
  3. Rozdajcie każdemu graczowi karty po równo.
  4. Każdy gracz trzyma karty w ręce tak, aby inni nie mogli ich zobaczyć, układając je jeden na drugim w tzw. stos.
  5. Pierwszy gracz bierze kartę z wierzchu swojego stosu i wybiera kategorię, którą chce porównać, np. atak.
  6. Gracz porównuje wartość wybranej kategorii ze swojej karty z kartami innych graczy. Uwaga! Aby porównać wartości, należy przeliczyć procenty na ułamki lub odwrotnie.
  7. Gracz, który ma najwyższą wartość w wybranej kategorii na swojej karcie, wygrywa rundę.
  8. Gracz, który wygrał rundę, zabiera wszystkie karty z tej rundy i kładzie je na spód swojego stosu kart.
  9. Gracz, który wygrał rundę, wybiera kolejną kategorię do porównania.
  10. Gra toczy się do momentu, aż jeden z graczy zdobędzie wszystkie karty lub do ustalonego wcześniej przez nauczyciela czasu.
Procenty-i-ulamki-gra-top-trumps

źródło obrazków pokemonów: https://pokemon.fandom.com/pl/wiki/Pok%C3%A9mon_Wiki


ĆWICZENIE 3

Treść zadań została ukryta w QR kodach. Do realizacji ćwiczenia potrzebne są tablety lub telefony z aplikacją QR Code.

QR kody:

Zadania ukryte pod QR kodami:

Visits: 503