ZADANIA PROJEKTOWE

W PIVOT ANIMATOR

Poniżej zamieszczono kilka zadań projektowych, które uczeń ma do wyboru. Celem projektu jest przygotowanie animacji w programie Pivot Animator składającej się minimum z 200 klatek. Animacja powinna być płynna, a nie skokowa. Przy ocenie brana będzie pod uwagę pomysłowość, estetyka wykonania oraz zgodność z tematem projektu.
Treści zadań objętych projektem oparte są o podręcznik do informatyki dla klasy 5 „Lubię to” Nowej Ery oraz „Teraz Bajty” Migra.
ZADANIE 1

Wykonaj w programie Pivot Animator film przedstawiający patyczaka odbijającego piłkę nogą. W edytorze grafiki przygotuj odpowiednie tło zgodne z tematem animacji. Animacja powinna składać się z minimum 200 klatek.


ZADANIE 2

Utwórz w programie Pivot Animator film, na którym będzie widać patyczaka wspinającego się po drabinie. W edytorze grafiki przygotuj odpowiednie tło zgodne z tematem animacji. Animacja powinna składać się z minimum 200 klatek.


ZADANIE 3

Przygotuj w programie Pivot Animator animację przedstawiającą patyczaka skaczącego w dal. W edytorze grafiki przygotuj odpowiednie tło zgodne z tematem animacji. Animacja powinna składać się z minimum 200 klatek.


ZADANIE 4

Przygotuj animację przedstawiającą naprzemienne powiększanie się i pomniejszanie napisu STOP. Zbuduj w programie Pivot Animator litery potrzebne do utworzenia słowa. W edytorze grafiki przygotuj odpowiednie tło zgodne z tematem animacji. Animacja powinna składać się z minimum 200 klatek.


ZADANIE 5

Narysuj w edytorze grafiki tarczę zegara bez wskazówek. Przygotowany obraz wczytaj jako tło do projektu programu Pivot Animator. Umieść w odpowiednim miejscu wskazówki i wykonaj animację przedstawiającą ich ruch po tarczy zegara. Animacja powinna składać się z minimum 200 klatek.


ZADANIE 6

Wykonaj film przedstawiający grę patyczaków w siatkówkę. Pracę rozpocznij od przygotowania tła w edytorze grafiki. Następnie zbuduj w programie Pivot Animator graczy oraz piłkę. Wczytaj tło do projektu oraz utworzone figury i wykonaj klatki animacji. Animacja powinna składać się z minimum 200 klatek.


ZADANIE 7

Przygotuj w programie Pivot Animator film, w którym na początku będzie widać samochód stojący na ulicy na czerwonym świetle. Następnie kolory świateł będą się odpowiednio zmieniać, a po zapaleniu się zielonego światła samochód pojedzie dalej ulicą. W edytorze grafiki przygotuj odpowiednie tło zgodne z tematem animacji. Animacja powinna składać się z minimum 200 klatek.


ZADANIE 8

Utwórz w programie Pivot Animator film pokazujący lot patyczaka balonem. Zbuduj potrzebne elementy, dodaj je do animacji i zmodyfikuj w zależności od potrzeb. W edytorze grafiki przygotuj odpowiednie tło zgodne z tematem animacji. Animacja powinna składać się z minimum 200 klatek.


ZADANIE 9

Przygotuj w programie Pivot Animator film przedstawiający rozwijającą się roślinę. Powinna się ona składać z łodygi i przynajmniej dwóch liści, może mieć pączek, z którego powstanie kwiat. Zmieniaj kolory i wielości poszczególnych elementów. W edytorze grafiki przygotuj odpowiednie tło zgodne z tematem animacji. Animacja powinna składać się z minimum 200 klatek.


ZADANIE 10

Przygotuj w programie Pivot Animator film przedstawiający jedną ze znanych wszystkim bajek np. „Jaś i Małgosia”, „Kot w butach”, „Czerwony kapturek”. W edytorze grafiki przygotuj odpowiednie tło (tła) zgodne z tematem animacji. Animacja powinna składać się z minimum 200 klatek.

ZADANIE 11

Przygotuj w programie Pivot Animator film, w którym samochód będzie jeździł to torze wyścigowym. W edytorze grafiki przygotuj odpowiednie tło (tła) zgodne z tematem animacji. Animacja powinna składać się z minimum 200 klatek.

ZADANIE 12

Przygotuj w programie Pivot Animator film, na którym przedstawisz żaglówkę płynącą po jeziorze z żaglami trzepieczącymi się na wietrze. Żaglówkę przygotuj w edytorze postaci. W edytorze grafiki przygotuj odpowiednie tło (tła) zgodne z tematem animacji. Animacja powinna składać się z minimum 200 klatek.

ZADANIE 13

Przygotuj w programie Pivot Animator film, na którym latawiec unosi się na wietrze. Latawiec oraz inne postacie występujące w twojej animacji przygotuj w edytorze postaci. W edytorze grafiki przygotuj odpowiednie tło (tła) zgodne z tematem animacji. Animacja powinna składać się z minimum 200 klatek.

Be the first to reply

Dodaj komentarz