Porównywanie liczb naturalnych
Matematyka klasa 4

ĆWICZENIA UTRWALAJĄCE

  • ćwiczenie 1

Ćwiczenie interaktywne dotyczące porównywania liczb naturalnych przygotowane w Wordwall.

Dodatkowe ćwiczenia utrwalające temat „Porównywanie liczb naturalnych” można znaleźć na: E-podręczniki.


  • ćwiczenie 2

Karty do układania z wybranych cyfr liczb wielocyfrowych, a następnie ich porównywania. Uczniowie podczas lekcji otrzymują zestaw kart i wykonują ćwiczenie w grupach 2-3 osobowych,

Cyfry-porownywanie-liczb-kl.-4
  • ćwiczenie 3

Gra dydaktyczna: „Żywa oś liczbowa”

Cel gry

  • Utrwalenie umiejętności porównywania liczb naturalnych.
  • Zrozumienie, co oznacza „rosnąco” i „malejąco”.
  • Współpraca w grupie i uzasadnianie swojego miejsca w szeregu.

Przygotowanie

  • Wydrukuj kartki z liczbami.
  • Zalaminuj karty, aby zwiększyć ich trwałość.

Przebieg gry

  • Rozdaj każdemu uczniowi po jednej karteczce.
  • Poleć uczniom: „Ustawcie się w szeregu od najmniejszej liczby do największej.” lub „Ustawcie się w szeregu od największej liczby do najmniejszej.” Można stosować oba warianty na przemian.
  • Uczniowie rozmawiają ze sobą, porównując liczby i ustalając, kto ma mniejszą, a kto większą – zależy o wybranego wariantu gry.
  • Po ustawieniu nauczyciel lub klasa wspólnie odczytuje liczby na głos i sprawdza poprawność ustawienia.

Dyskusja na zakończenie gry: Jak ustalaliście kolejność? Co sprawiało trudność?

Porownywanie-liczb-klasa-4