BUDOWA KOMPUTERA

Podstawce elementy zestawu komputerowego:

Źródło: http://www.zsp2wadowice.pl/imported/przedmioty/inf/podstawowa/klasa4/lekcja2/l2.htm

Budowa jednostki centralnej komputera:

Źródło: http://www.zsp2wadowice.pl/imported/przedmioty/inf/podstawowa/klasa4/lekcja2/l2.htm

Budowa jednostki centralnej – ćwiczenie, w którym należy dobrać w pary zdjęcie urządzenia z jego właściwą nazwą.

Bezpośredni link do ćwiczenia: https://learningapps.org/view13396652


Urządzenia wejścia i wyjścia – ćwiczenie, w którym należy przypisać urządzenia do odpowiedniej grupy.

Bezpośredni link do ćwiczenia: https://learningapps.org/view13396138


NOTATKA Z LEKCJI

Komputer – urządzenie elektroniczne, które przetwarza wszystkie informacje zapisane w formie cyfrowej.

Budowa komputera PC:

1. Procesor – „mózg” komputera, wykonuje polecenia wszystkich programów,
2. Karta graficzna – przetwarza wszystkie informacje dotyczące obrazu, dzięki niej widzimy obraz na monitorze,
3. Płyta główna – zapewnia łączność z elementami komputera,
4. Dysk twardy – główny magazyn danych,
5. Pamięć RAM – służy do przechowywania uruchomionych programów i ich danych, gdy komputer jest włączony,
6. Napęd DVD-ROM – umożliwia nagrywanie i odczytywanie danych na płytach DVD,
7. Zasilacz – doprowadza prąd do elementów komputera,
8. Karta dźwiękowa – umożliwia odtwarzanie dźwięku,
9. Wentylator, radiator – chroni przed przegrzaniem elementy komputera.

Urządzenia wejścia – doprowadzają informacje do komputera: skaner, tablet, klawiatura, joypad, mysz, mikrofon, kamera.

Urządzenia wyjścia – dzięki nim możemy korzystać z danych zapisanych na komputerze: monitor, głośniki, drukarka, projektor.

Urządzenia wejścia/wyjścia – są jednocześnie urządzeniami wejścia, jak i wyjścia: odtwarzacz MP4, pendrive, modem.

Zawody wymagające umiejętności informatycznych np. lekarz, grafik, kompozytor, scenarzysta, reżyser, montażysta, mechanik samochodowy, inżynier, programista, sprzedawca, pracownik restauracji itp.


Notatka przygotowana w oparciu o podręcznik Nowej Ery „Lubię to” dla klasy 4.

Be the first to reply

Dodaj komentarz